Operacija lipoedema smanjuje bolove, poboljšava pokretljivost i estetski izgled

Lipoedema je poremećaj koji nastaje zbog abnormalnog nakupljanja masti ispod kože na nogama, zadnjici, kolenima, potkolenicama  i/ili rukama. Često se dodatna voda skladišti u zahvaćenom tkivu (edem). Lipoedem se javlja gotovo isključivo kod žena i karakteriše ga bolno oticanje nogu, butina i zadnjice, a ponekad i ruku. Leči se konzervativnim merama (poput  fizioterapije) i hirurškim zahvatima.

Vezivno tkivo lipoedema je drugačije, ima praznine za formiranje tečnosti, gela i fibroze.

Lipoedema: kratak pregled

• Simptomi: simetrično povećavanje masnog tkiva na nogama (i / ili rukama), bolovi u pri pritisku i napetosti, sklonost modricama
  • Terapija: Fizioterapija (npr. Limfna drenaža, kompresija) i Liposukcija
  • Uzroci: nije jasno razjašnjeno; sumnja se na hormonalne i genetske razloge;
  • Prognoza: s pravom terapijom možete ublažiti simptome i zaustaviti napredovanje bolesti
Lipoedema Limfedem Lipohipertrofija Gojaznost

Simetrično povećanje masnog tkiva na obe noge i eventualno na zadnjici (i / ili na obe ruke). Noga i ruke su izostavljene.

Inače je dotična osoba obično vitka. Dakle, telo se čini očigledno neproporcionalnim (disproporcija).

Neuravnotežena (jednostrana) proliferacija masnog tkiva. Ako je zahvaćena noga ili ruka, obično stopalo / ruka.

Telo izgleda neproporcionalno.

Simetrično povećanje masnog tkiva na obje noge (i zadnjici).

Telo izgleda očigledno neproporcionalno.

Više ili manje svugdje na tijelu jastučići viška masnoće.

Normalne ili malo neravnomjerne proporcije tela.

Sa zadržavanjem vode u tkivu (edem). Sa zadržavanjem vode u tkivu (edem). Nema zadržavanja vode u tkivu (edem). Moguće je zadržavanje vode u tkivu (edem).
Ima boli pritiska. Nema boli pritiska. Nema boli pritiska. Nema boli pritiska.
Značajna sklonost modricama. Nema sklonosti modricama. Moguća je sklonost modricama. Nema sklonosti modricama.

Napomena: Pojedine kliničke slike mogu se pojaviti i u kombinaciji. Na primer, ako neko istovremeno pati od lipoedema i gojaznosti, oba se simptoma mešaju.

Koliko je lipoedema ozbiljan problem?

Ako se ne primeni adekvatan tretman iako je bolest napredovala do hroničnog lipolimfedema, ima sličnu prognozu i prelazi u limfedem. Dakle, lipoedema može ozbiljno pokvariti kvalitet života zbog smanjenja pokretljivosti pacijenata i estetskih problema.

Ključne razlike između lipoedema i celulita ?

Lipedema i celulit mogu izgledati kao slični, s obzirom na to da oboje estetski utiču na kožu. Međutim, postoji dosta ključnih razlika između ova dva stanja, uključujući njihov izgled, simptome, uzroke i lečenje. I lipedema i celulit mogu prouzrokovati da koža izgleda udubljano, grudvasto ili neujednačeno. Međutim, lipedema je ozbiljnije zdravstveno stanje koje zahteva lečenje, dok je celulit uobičajeno kozmetičko stanje koje je bezopasno.

Problem lipoedema je moguće rešiti liposukcijom

Lipoedema se može hirurški lečiti liposukcijom. Bolesno potkožno masno tkivo trajno se uklanja. Postupak se izvodi, na primjer, ako se simptomi nastave ili čak pojačaju uprkos konzervativnoj terapiji lipoedemom (poput fizioterapije). Iako se potkožno masno tkivo razmnožava uprkos doslednom konzervativnom lečenju, indicirana je liposukcija.

Važno: liposukcija nije metoda za uklanjanje suvišnih kilograma u slučaju prekomerne težine!

Liposukcija može poboljšati simptome većine pacijenata u toku mnogo godina.

Konkretno, bol i naginjanje modrice mogu se smanjiti postupkom – kao i opseg zahvaćenih ekstremiteta.

Napomena: U teškim lipoedemima i lipolimfnim edemima, velike vrećice tkiva mogu ostati nakon dekongestivne terapije i gubitka težine. Tada posebna plastična operacija (Dermolipektomie) može biti korisnija od liposukcije.

Vrste liposukcije i lipotransfer za terapiju lipoedema

• Liposukcija potpomognuta vodenim mlazom (WAL): Nakon primene masnoća se otopi mlazom vode u obliku ventilatora i aspirira.
  • Vibro micro liposukcija: Usisna kanila se postavlja vibracijom. Budući da su masne ćelije sporije od krvnih sudova i nerva, one se otpuštaju i aspiriraju.
  • UAL ,Vaser (ultrazvuk) i Laser Liposukcija
  • Lipotransfer, autologna transplantacija sopstvene masti na mesta gde postoje udubljenja i neravnine.

Nakon zahvata pacijenti bi se trebali brzo oporaviti (mobilizacijom) i primati fizikalnu terapiju.

Na taj način možete izbeći ili smanjiti oticanje koje se često javlja nakon liposukcije.

Napomena: u jednoj operaciji liposukcije može se ukloniti najviše oko pet litara masnog tkiva. Zato je u teškim slučajevima obično potrebno nekoliko sesija da bi se značajno smanjio lipoedem.

Na slikama možete videti primere pacijenta pre operacije lipoedema.
Napomena: Slike pacijenata su prikazane samo u informativne svrhe. Konačni rezultati će se razlikovati od pacijenata do pacijenata.

Zakazivanje estetskih tretmana, zahvata ili konsultacija u našoj Klinici je obavezno.

Emoji  Emoji   Viber / WhatsApp / GSM: +381 65 30 66 989  Emoji

Ukoliko imate dodatnih pitanja slobodno Nam se obratite na e-mail [email protected]

dr bojan ciric klinika

Dr Bojan Ćirić

Trenutna pozicija: Načelnik odeljenja;
Specijalista plastične i rekonstruktivne hirurgije.
Izbor trenutne pozicije: 1998.
Broj godina iskustva: preko 41 godina.

1987. godine završio Medicinski fakultet u Nišu;
1989.
položio Stručni ispit za Doktora medicine pred republičkom ispitnom komisijom u Beogradu;
1998.
godine završio specijalizaciju na temu plastične i rekonstruktivne hirurgije.

Preporuke

Jako sam zadovoljna uslugom, operacija je prošla u najboljem redu, a osoblje je fantastično!
Jelena Đorđević, pacijent
Sve je prošlo sjajno, imam utisak kao da nisam ni bio na operaciji, osećam se sjajno, a nikad nisam bolje izgledao!
Mirko Petrović, pacijen
Vrhunska usluga, ljubazno osoblje i veliki stručnjaci. Posebno hvala Dr. Ćiriću koji me je uspešno operisao.
Ivan Pavlović, pacijent

Zakažite pregled

Da li želite profesionalni pregled, konsultaciju, savet?

Zakažite pregled u DR ĆIRIĆ i dobićete sve odgovore na vaša pitanja od strane našeg stručnog tima.

Zakazivanje je neophodno! Pregled možete zakazati preko:

OnLine kontakt forme – Otvori stranicu

Viber +381 65 30 66 989